четвъртък, 6 ноември 2014 г.

Коледни "сладки"/ Домашен студен порцелан

Здравейте,


пак съм аз(сигурно вече ви дотегнах) с поредния урок за лесен, евтин и ефектен трик с който да раздвижим и украсим картичките си.

Ще приготвяме домашен студен порцелан, а от него ще произведем коледни сладкиши за украса на проектите ни. :)
Много се рових из нета и гледах различни рецепти за различни моделиращи смеси, подбудена от ефектните курабийки, кроасанчета, понички и прочее сладкиши, които виждам най-вече по чуждестранните блогове и странички на колегите-картичкофурии. На няколко  места дамите открито си бяха признали, че са купили готови тези декорации, но тук-там се прокрадваха заявки за саморъчна изработка. И аз, като една любопитка реших да пробвам. Избрах студения порцелан, защото не се нуждае от печене, замразяване, изсушаване с какви ли не фурнички и прочее, а си съхне сам на стайна температура и то за сравнително кратко време. На моя му трябваше 24 часа, за да стане напълно сух.
Давам ви рецептата, която използвах аз. Малко си я поизмислих, защото замених това и онова, но се получи изненадващо добре, та сърце не ми дава да не я споделя с вас. :)

  • 2 пълни супени лъжици Ц 200
  • 2 пълни супени лъжици обикновено бяло брашно(може да сложите и царевично, от фино смляното, за да е съвсем бял цвета на порцелана. На мен не ми беше нужен такъв ефект, за това използвах каквото имах у дома - обикновеното си брашно)
  • 1/2 малка лъжичка сода бикарбонат
  • 1/2 супена лъжица обикновено олио 


Всичко това забърквате до хомогенна смес и добре размесвате с ръце. Количеството изглежда малко, но предвид размера на изделията, за които ще го използваме, аз употребих едва половината. Останалото увивате добре в найлонче и съхранявате на стайна температура. :)

Ето така изглежда готовия порцелан. Малко е мазничък, заради олиото в него, за това е хубаво да работите върху найлон или някаква друга защитна повърхност.


И половинката, която отиде за моите сладки. :)


С помощта на линия, инструмент за ембосинг(оная пръчка с топченцето накрая), няколко капачки и две ръчички оформих тези сладкишки. Не съм използвала абсолютно никакви формички, но ако вие имате такива - действайте смело. 
Изчаках час-два, за да изсъхне малко сместа и започнах същинската част по декориране на сладкишите.
За глазурата, която ще видите в следващите снимки се доверих на изпитана и лесна рецепта : Ц 200 и боичка по избор. Така получената смес след пълно изсъхване остава сочна и лъскава, има добра покривност и примамлив блясък. :) Разбира се, може да използвате и всякакви течни перли, готови смеси за декорация и каквото ви дойде на ум, че ще изглежда добре.


Изглежда вкусно, а? 
Аз, разбира се, си поиграх още малко с крайния вид. Сложих обилно количество брокат, направих си и бял шоколад, за декорация(Ц-200 и малко боичка в цвят слонова кост, която "налях" в едно мини шприцче, което си направих от алуминиево фолио), малко боровинки(миниартюрни топченца от порцелана, които потопих в червена боичка и ето какво се получи накрая.


Давам ви и по-близък план за детайли:




Не забравяйте след известно време да ги обърнете, за да изсъхнат и от двете страни.

Със сигурност могат да се получат и много по-красиви и изпипани сладкиши, както и още много разновидности, но аз толкова си мога. :)



Част от сладкишите ми вече заеха своите достойни места по различни проекти, които ще ви покажа скоро в блога.

Надявам се да съм ви била полезна и да съм ви вдъхновила, за да опитате и вие. Ще се радвам, ако ми покажете и какво сте направили. :)

Желая на всички муза и време, за да реализирате идеите си. :)

На урочето може да попаднете и в блога на Картичкофуриите. :)

2 коментара:

  1. Ето ги вкусните понички и кифлички и тук най-сетне! Поздравявам те за креативността инепрестанния стремеж да учиш нови неща! Благодаря, че споделяш наученото!
    Прегръдки от мен!
    Ирена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Иренка.Щастлива съм да мога да споделям с хора като теб - добри, мили, възпитани, креативни и чувствителни за красотата в заобикалящия ги свят.
      Прегръщам те и ти изпращам усмивки. :)

      Изтриване