петък, 13 февруари 2015 г.

Тефтер за рецепти №7

Здравейте,

днес ще ви занимая с тефтер за рецепти №7, който е особено важен за мен. Такъв е, защото за първи път всички печати, които използвах за него оцветих дигитално. До сега в проектите си винаги съм използвала акварелни моливи и бои, но от едно известно време в главата ми се върти мерака да пробвам и нов вариант. Виновница за това е сенсей Зара, която, както всички знаем, оцветява дигитално своите произведения. При разговорите ни с нея сме си споделяли за общата страст към Фотошоп и други подобни програми за дигитално оформление и корекция на изображения и някак си успя да ме надъха. Капака на всичко беше последната среща на клуб Скрапбук, която Ем организира за нас всяка последна събота от месеца в магазин Идея. Ако още не сте идвали на срещите ни - елате. Няма да съжалявате, обещавам. :)
Та, на последната такава среща се разговорихме за този начин на оцветяване и възможностите, които той дава и така, надъхана и вдъхновена се прибрах в къщи и започнах със скромните си опити. Резултата ме остави безкрайно доволна, макар да съзнавам ясно, че още съм много далеч от нивото на Зара и на други мастъри в тази област, но се надявам да задобрея с повечко трениворки. :)
За да не се разочаровате особено много искам да се оправдая, че снимките, които правих 3-4 пъти са потресаващо ужасни и изобщо не могат да покажат пълния блясък на тефтера, за това реших да ви покажа и дигиталните  варианти в края на публикацията. Копирани на подходяща хартия дават страхотно качество, както на покривност, така и на наситеност на цветовете. Стига толкова оправдания. Ето го и него:


Харесах си този разкошен и според мен леко ретро печат, който направо ми изкрещя да направя косата червена. От там тръгна и цялостната визия на тефтера. За основен цвят избрах горчица(колкото и да не си личи от снимките, но цвета е просто прекрасен)
За декорация сложих едни прибори, които Ем услужливо ми наряза при една от срещите. За мой късмет имаше и такива в цвят крем, което ме улесни, тъй като си пасна чудесно с останалите компоненти.


Тук може да се види и близък план на нашето момиче. 


Тефтерът направих за едно магазинче, за което ви споменах в предходната публикация. За това не е персонализиран. Отново заложих на класическите 3 раздела(Супи, Основни и Десерти).
За Супите подредих тези симпатични купички, които преди моята намеса бяха чаши, но тъй им било писано.  Естествено, на вътрешната страна на предната и задната корица сложих джобчета за записки и бележки в движение.


Основните този път са представени от тази апетитна пица. Всички печати съм оцветявала аз. Няма копирани изображения от сайтове за храна и кулинария. :)


При Десертите реших да сложа тия много приканващи ягодки. 
Гръбчето оставих изчистено, като само сложих малко етикетче с моите координати на него.


Ето го и фаилчето, което показва реалната визия на изображенията, преди да ги разваля с фотоапарата си. :) При разпечатването цветовете се запазват и на живо изглеждат точно така, както ги виждате тук. Направих им сиво контурче, което също се изгуби при снимането, но на живо го има и изрязах по него, за да се откроят изображенията от фона.

Признавам си,че се забавлявах неимоверно. Покрай тоя тефтер направих и още няколко проекта с дигитално оцветени изображения, които ще ви покажа в идните дни. Очаквайте ме скоро пак и не забравяйте, че ако решите да коментирате, критикувате или похвалите нещо, то няма да ви с сърдя изобщо. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар