вторник, 1 юли 2014 г.

Фантазии в синьо

Здравейте,

идвам да ви представя две картички, които са сходни спрямо цветовете си и тематиката, но също така са доста различни и индивидуални.

Честно да си призная не съм чааак очарована от резултата, който постигнах с тях, но прогресът се нуждае от упражнения и аз, като една съвестно запалена по картичките и печатите ученичка си правя упражненията прилежно. :)
Първата дама(считайте госпожицата от печата) си харесах, защото детайлите и не са фини и има поле за мацане(оцветяване), тъй като от скоро открих, че мога да използвам пълния капацитет на акварелните моливи, като си взима цвят директно от молива, без предварително да се налага да оцветявам изображението, пък после с мократа четка да се мъча да постигна нещо, а то да стане прекалено светло и белезникаво, пък като го повторя и да ми подгизне хартията... И изобщо хамалогията и мъката са големи! 
Гледах тази техника в ю тубата, както аз му викам и се влюбих в нея. 
Естествено нужно е доооста човек да си поиграе и постарае докато си намери удобен и приятен за него начин на оцветяване с акварелни моливи. И не е вярно, че възможностите им са ограничени и че с тях не могат да се постигнат прекрасни и майсторски крайни продукти, стига човек да има голяма доза търпение, ентусиазъм и най-вече да трупа опит и да не се отказва при първите спънки.
Казвам всичко това, защото аз самата съм начинаеща в тези занаяти и гледайки перфектните изображения на мацките с копиците се бях отчаяла тотално, предвид, че не мога да си позволя прекалено скъпата за мен цена на тези маркери. Но с течение на времето започнах да си давам сметка и за потенциала и предимствата на акварелните моливи: 
 - по-евтини са и са достъпни за всеки джоб(голям +)
 - с един цвят можете да постигнете няколко нюанса в зависимост колко мокра е четката ви(за разлика от копиците, където са ви нужни всички цветове по отделно)
 - изразходват се доста икономично и ще ви вършат работа значително време напред (много голям +)
 - можете да си поправите грешките (например когато сте излезли от очертанията) с чиста четка с вода
 - позволяват както наситени цветове, така и по-дискретни такива
 - при интерес от ваша страна можете да научите много и различни техники с които да разнообразявате оцветяването си. 

И каква стана тя, уж тръгнах да обяснявам за картичките, а то - цял ферман за акварелните моливи... Е, надявам се някой да има полза от словоизлиянието ми. :)

Тайната ми мисъл беше, че тези две девойки, които си избрах за оцветяване съм правила с тази техника с взимането на цвят директно от върха на молива. Това са първите ми два опита и за това не са особено сполучливи, но в последствие следващите няколко започнаха да се случват както ги искам и се чувствам много, ама мнооооого доволна. А сега мисля, че най-накрая дойде ред и на самите картички:



Моля ви да не обръщате внимание на некадърния надпис на тага. Смятам да го сменя, защото на мен лично ми вади очите...

Важното в този печат е, че за първи път успях да постихна толкова наситен цвят на  изображението. Вече в чудо се бях видяла колко и как да натискам с тия моливи, та да стане цвета по-силен. Ето, че успях... Юпиии... :)


Тази млада дама ми харесва повече от предишната. При нея се опитах да постигна онзи обем в косата, който я прави като жива, но както е видно от изображението хич не ми се получи. Следващите ми опити са по-сполучливи и мисля, че най-после започнах да схващам цаката. Ура за мен. :)

Като цяло съм много надъхана след последните ми постижения и направо ожесточено съм се хвърлила да оцветявам и да изследвам неоткритите от мен възможности на акварелните моливи.

Е, това е за сега от мен, мисля, че достатъчно успях да се отплесна. Очаквайте ме скоро пак.

Няма коментари:

Публикуване на коментар